موارد زیر پرسشهای متداولی است که مکرر توسط مراجعان کتابخانه پرسیده میشود. برای پاسخ به پرسشهایی که در این قسمت نیامده است به بخشهای مختلف وب سایت مراجعه کنید یا پرسشهای خود را به پست الکترونیک کتابخانه (centlib@skums.ac.ir) ارسال نمائید.
1- آیا مستقیما به قفسههای کتاب دسترسی دارم؟
بله، کتابخانه به صورت قفسه باز اداره میشود و کاربران مستقیما میتوانند به منابع دسترسی داشته باشند.
2- شرایط عضویت برای دانشجویان دانشگاه چگونه است؟
دانشجویان با مراجعه به کتابخانههای تابعه دانشگاه علوم پزشکی و ارائه کارت دانشجویی، فرم مربوط به عضویت کتابخانه را دریافت نموده و پس از تکمیل همهی قسمتهای آن، به بخش امانت کتابخانه تحویل نمائید تا فرآیند عضویت توسط کتابدار انجام گردد. پس از عضویت، دانشجو با مراجعه به وب سایت کتابخانه از قسمت ورود باید با وارد نمودن نام کاربری(شماره دانشجویی) و رمز عبور(کد ملی) می تواند از خدمات کتابخانه استفاده نماید.
3- شرایط عضویت برای اعضای هیئت علمی و کارمندان (رسمی، پیمانی، قراردادی، طرح نیروی انسانی، شرکتی) چگونه است؟
با مراجعه به کتابخانههای تابعه دانشگاه، از بخش امانت کتابخانه فرم مربوطه را دریافت نموده و پس از تکمیل آن توسط کارگزینی یا مسئول بخش محل کار به کتابخانه تحویل دهید و سپس فرم عضویت را پر تکمیل نموده و به بخش امانت تحویل دهید تا فرآیند عضویت توسط کتابدار انجام گردد. پس از عضویت با مراجعه به وب سایت کتابخانه از قسمت ورود با وارد نمودن نام کاربری (کد ملی فرد) و رمز عبور(1 تا 6) می توانید از خدمات کتابخانه استفاده نمائید.
4- شرایط دسترسی به پایان نامه های دانشگاه چگونه است؟
کاربران کتابخانه می توانند با مراجعه به وب سایت کتابخانه (http://10.176.13.8:8080/faces/home.jspx) بعد از وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور از قسمت ورود وب سایت کتابخانه، با مراجعه به درگاه های جستجو، در بخش مدارک، جستجوی پیشرفته را انتخاب نموده و با انتخاب نوع ماده (پایان نامه) و جستجو از طریق عنوان، موضوع و یا پدید آور به صورت آنلاین به متن پایان نامه ها دسترسی پیدا کنند. البته دانشجویان تنها به 20 صفحه ابتدایی پایان نامه دسترسی خواهند داشت. در صورت نیاز به اطلاعات کامل پایان نامه با مراجعه حضوری به کتابخانه دانشکده پزشکی میتواند به صورت مطالعه سالنی از نسخه چاپی پایان نامه استفاده نماید.
5- برای تسویه حساب با کتابخانه چگونه اقدام نمائید؟
ابتدا دانشجو با گرفتن فرم تسویه حساب دانشگاه، به بخش امانت کتابخانههای تابعه دانشگاه مراجعه نموده و کارمند بخش امانت جریمه دیرکرد و کتب در دست امانت دانشجو را بررسی نموده و در نهایت توسط مسئول کتابخانه برگه تسویه حساب امضاء خواهد شد.